Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Piąta edycja Konkursu na Najlepszy Produkt Lokalny Obszaru Natura 2000

WA
Piąta edycja Konkursu na Najlepszy Produkt Lokalny odbyła się 28 września w Puławach podczas Pikniku Rodzinnego „Port Natura”. Wybrano najlepsze przysmaki regionalne z Lubelszczyzny.

Zwiedzający mieli okazję poznać regionalne rękodzieła i skosztować potraw. Wśród wystawianych produktów znalazły się:

• Naturalny Sok Jabłkowy (zgłaszający: F.H.U. BioGrim Grzegorz Maryniowski – Wojciechów)
• Lalka w stroju puławskim, serwety z haftem puławskim, fartuchy kuchenne (zgłaszający: Małgorzata Cielińska – Puławy)
• Chodniki (pasiaki i z wełny), kwiaty ze zbóż i traw (zgłaszający: Małgorzata Urban, Ekomuzeum Lubelszczyzny „Siedlisko Małgorzaty” – Kazimierz Dolny)
• Miody (zgłaszający: Elżbieta Kowalczyk, Stowarzyszenie Pszczelarzy Polskich „Polanka” – Puławy)
• Konfitura truskawkowa (zgłaszający: Krokus Przetwórnia Owoców i Warzyw – Pająków)
• Szczodroki, chleb młodości, chleb staropolski, pierogi (zgłaszający: Piekarnia Zawichojska – Zawichost)
• Boszcz na zakwasie, pęczok z grochem, kasza jaglana z kartoflami (zgłaszający: Stowarzyszenie Kobiet Rogowianki – Rogów)
• Kapuśniaki z kaszą jaglaną, zupa piwna, pyzioki (zgłaszający: Stowarzyszenie Wspólnota Kłodnicy – Kłodnica)

Najwięcej głosów uzyskały miody Stowarzyszenia Pszczelarzy Polskich „Polanka” i tym samym zajęły pierwsze miejsce w konkursie. Z drugą lokatą w rankingu uplasował się Naturalny Sok Jabłkowy firmy F.H.U. BioGrim Grzegorz Maryniowski, a trzecie miejsce zdobyła konfitura truskawkowa produkcji firmy Krokus Przetwórnia Owoców i Warzyw.

Na uczestników Pikniku Rodzinnego „Port Natura” czekało również stoisko kampanii „Poznaj swoją Naturę”, gdzie można było dowiedzieć się więcej o obszarach Natura 2000.
Główną atrakcją imprezy plenerowej był wieczorny koncert Andrzeja Piasecznego. Na artystę czekały tłumy fanów z transparentami. Publiczność entuzjastycznie przyjęła piosenkę dedykowaną kampanii - „Na Lata”.

Konkurs odbył się w ramach kampanii „Poznaj swoją Naturę”, której inicjatorem jest Generalna Dyrekcja Ochrony Środowiska. Celem kampanii jest podniesienie świadomości społeczeństwa polskiego związanej z ochroną przyrody na obszarach Natura 2000.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Plantatorzy ostrzegają - owoce w tym roku będą droższe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na pulawy.naszemiasto.pl Nasze Miasto