Aluminiowe ramy z przezroczystą wstawką ze sztucznego tworzywa będą odgradzały szosę od położonych w pobliżu zabudowań.
Na uciążliwy hałas w dzień i w nocy mieszkańcy zaczęli się skarżyć zaraz po wybudowaniu obwodnicy. GDDKiA obiecała, że będzie monitorowała jego poziom.
W miejscowościach położonych tuż przy puławskiej obwodnicy przeprowadzono badania, z których wynikało, że natężenie hałasu przekracza tam dopuszczalne normy.
Po zamontowaniu zabezpieczeń, poziom hałasu nie przekroczy tam w ciągu dnia 55, a w nocy 50 decybeli.
– Polskie normy dopuszczalnego hałasu są jednymi z bardziej restrykcyjnych w Europie. W Niemczech jest to o 5 decybeli więcej - mówi Krzysztof Nalewajko, rzecznik GDDKiA w Lublinie. Jego firma wyda na budowę ekranów ponad 7 milionów złotych.
Podczas montażu ekranów ruch samochodów nie będzie wstrzymany. Kierowcy muszą się jednak liczyć z utrudnieniami.
Ekipa wykonawcy zajmuje część jezdni. Na trasie ustawiono znaki ostrzegawcze. Na drodze prowadzone są bowiem prace związane z wkopywaniem słupów utrzymujących ramy ekranów i montażem przezroczystych wstawek.
Na przezroczystej części ekranów pojawią się kolorowe nalepki. Chodzi o to, aby nie wpadały na nie ptaki. Będą spełniały rolę odstraszaczy.
Wykonawcą zabezpieczeń jest poznańska firma Ekobel Schallschutz, która wygrała przetarg. Oferta tego przedsiębiorstwa była najtańsza.
Roboty mają się zakończyć w połowie listopada. Zakres prac obejmuje budowę 12 odcinków ekranów na długości 3145 metrów.
Policja podsumowała majówkę na polskich drogach
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?