MKTG NaM - pasek na kartach artykułów

Puławy: Czekają na II etap budowy obwodnicy

Hanna Bednarzewska
Puławy: Czekają na II etap budowy obwodnicy
Puławy: Czekają na II etap budowy obwodnicy WA
Puławy i cały region czekają na realizację II etapu obwodnicy. W mieście i jego okolicach krzyżuje się 5 bardzo istotnych dróg, którymi można wjechać na teren województwa. Budowa II etapu obwodnicy nie tylko usprawni przejazd z Lublina do Radomia przez Puławy trasą nr 12, ale także tranzyt przez Polskę do Niemiec i na Ukrainę.

- Jeszcze w tym roku ogłoszony zostanie przetarg na budowę drugiej części obwodnicy Puław - zapowiedział minister skarbu Włodzimierz Karpiński.

Jednak Ministerstwo Transportu nie potwierdza tej informacji, ale prezydent Puław Janusz Grobel ma nadzieję, że zapowiedzi o rozpoczęciu inwestycji w końcu staną się faktem.Prezydent od kilku lat dopomina się o dokończenie budowy obwodnicy Puław. O poparcie starań zwrócił się do wojewody, marszałka województwa, generalnego dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad oraz dyrektora lubelskiego oddziału tej placówki.

- Mieliśmy deklaracje ze strony GDDKiA, że w tym roku zostanie ogłoszony przetarg na budowę II etapu obwodnicy miasta. Drogowcy są przygotowani z dokumentacją inwestycji. Budowa została zaplanowana na lata 2012-2013. GDDKiA, która jest inwestorem, zapowiadała, że inwestycja rozpocznie się w 2010 r. i zostanie zakończona w połowie 2012 r. Przedsięwzięcie miało być dotowane z budżetu państwa, ale jak dotąd nie znalazły się na nie pieniądze. Jeśli obwodnica Puław "zejdzie" z planu na dalsze lata, opracowana dokumentacja przestanie być aktualna i nie będzie mogła być wykorzystana - obawia się prezydent Grobel.

Zakończenie budowy w 2008 roku nowego mostu na Wiśle i pierwszego etapu obwodnicy nie rozwiązało problemu tranzytu z ominięciem centrum Puław. Część tirów nadal korzysta ze starej trasy, jadąc od strony Kurowa przez Końskowolę ul. Lubelską i Partyzantów do nowego mostu. Przejazd przez centrum jest uciążliwy dla kierowców i puławian. W godzinach szczytu mieszkańcy wdychają spaliny i narzekają na hałas powodowany przez ciężarówki.

Największe utrudnienie stanowi nadal węzeł drogowy Azoty, który jako główny łącznik strefy przemysłowej z miastem, staje się nieprzejezdny w godzinach szczytu. Prowadzi tędy droga do Zakładów Azotowych, spółki Prozap, Mostostalu, Termochemu, Instytutu Nawozów Sztucznych, Biowetu Inkubatora Przedsiębiorczości i Parku Naukowo-Technologicznego.
Dopiero po zrealizowaniu II etapu w pełni można będzie korzystać z nowego mostu i funkcjonującego już odcinka obwodnicy. Koszt budowy II etapu obwodnicy łącznie z przygotowaniem projektu oszacowano na około 350 mln zł. Jeśli uda się w tym roku przeprowadzić przetarg na budowę brakującej nitki, to jej uruchomienie jest możliwe za dwa lata od rozstrzygnięcia przetargu.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Piknik motocyklowy w Zduńskiej Woli

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na pulawy.naszemiasto.pl Nasze Miasto