Seminarium na którym się spotkali dotyczyło stanu edukacji muzealnej w Polsce. Wzięli w nim udział przedstawiciele m.in.: Muzeum Zamek w Łańcucie, Muzeum Narodowego w Kielcach, Muzeum Południowego Podlasia w Białej Podlaskiej, czy Muzeum Dobranocek w Rzeszowie. Seminarium poprowadził Piotr Górajec z Muzeum Pałac w Wilanowie i dr Marcin Szeląg z Muzeum Narodowego w Poznaniu.
- Spotkanie, które zorganizowaliśmy razem z Forum Edukatorów Muzealnych miało na celu bezpośrednie włączenie w dyskusję o edukacji muzealnej środowiska muzealników z tej części Polski. Wymieniliśmy się doświadczeniami z tego zakresu, wspólnie przedyskutowaliśmy sytuację edukatorów muzealnych, ich potrzeby i problemy, na które napotykają w codziennej pracy, aby w końcu wypracować wspólne postulaty i wskazać kierunki rozwoju edukacji muzealnej - wyjaśnia Seweryn Kuter, z Muzeum Nadwiślańskiego w Kazimierzu Dolnym.
Recepta na lepsze muzealnictwo wydaje się prosta.
- Muzea powinny przestać pełnić rolę niedostępnych świątyń sztuki, tylko stać się miejscem przyjaznym, miejscem gdzie można w ciekawy sposób zdobyć wiedzę, uczyć się poprzez zabawę, zainspirować się dziedzictwem kulturowym, wreszcie miejscem, w którym miło spędza się czas z przyjaciółmi czy rodziną - dodaje Kuter.
Muzeum Nadwiślańskie wydaje się wychodzić naprzeciw tym wyzwaniom ponieważ swojej nowej siedzibie przewidziało salę na prowadzenie działań edukacyjnych. Ma się pojawić również sklepik muzealny i kawiarnia.
Jak czytać kolory szlaków turystycznych?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?