Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Szybciej pojedziemy do stolicy, ale dopiero za 3 lata. Trwa remont linii kolejowej nr 7. Zobacz zdjęcia

Hanna Bednarzewska
Na jesieni tego roku zostanie oddany do użytku drugi tor na modernizowanej linii kolejowej nr 7 z Warszawy do Lublina przez Puławy. Oprócz modernizacji linii nowe oblicze zyskał także puławski dworzec.

Jego przebudowa zaczęła się w 2016roku. Zburzono stary budynek powstały w latach 60 ubiegłego wieku.

Budowa trwała rok, a nowy dworzec funkcjonował tylko przez pół roku, bo w połowie 2017 roku rozpoczęła się modernizacja linii kolejowej nr 7 z Warszawy do Lublina.

Nowy budynek trzeba było zamknąć na dwa lata. W tym czasie zaczęto rozbierać tory i demontować perony na dworcach Puławy, Puławy Miasto i Puławy Chemia.

Od listopada ubiegłego roku rozpoczęło się kursowanie pociągów po jednym torze. Drugi ma być oddany do użytku na jesieni tego roku.

Podczas remontu peronu na dworcu Puławy Miasto zamontowano windę do przewozu osób, której dotychczas nie było. Urządzenie jest bardzo potrzebne zwłaszcza osobom niepełnosprawnym na wózkach inwalidzkich.

Na razie winda jest jednak nieczynna.

Podczas remontu dworca uwzględniono też plany rozwojowe miasta. Połączenie dworca z przejściem na drugą stronę torów zostało zaplanowane zgodnie z wizją Urzędu Miasta.

Od strony ulicy Długiej miasto planowało kiedyś budowę dworca, z którego odjeżdżałyby autobusy, w tym również te należące do Miejskiego Zakładu Komunikacji. Na razie jest to tylko wizja. Kolej wybudowała przejście, ale nie wiadomo kiedy powstanie dworzec autobusowy.

Linia kolejowa nr 7 łączy obszary dwóch województw – mazowieckiego i lubelskiego. Ta zelektryfikowana linia o znaczeniu państwowym została wybudowana w 1877 roku. To strategiczny szlak kolejowy dla województwa lubelskiego.

Po modernizacji, która zakończy się w 2023 roku podróż najszybszym pociągiem między Warszawą a Lublinem zajmie około 90 minut, a między Puławami i Warszawą 60 minut.

Modernizacja linii nr 7 to jeden z największych projektów w Krajowym Programie Kolejowym.

Postęp prac na trasie Dęblin - Lublin widać z każdym tygodniem. Pasażerowie wygodniej wsiadają do pociągów na stacji Puławy, oraz na przystankach Puławy Miasto i Puławy Chemia.

Wkrótce podróżni skorzystają z przystanku Puławy Azoty. Od Dęblina do Lublina ułożono już drugi tor. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. współfinansowana jest ze środków UE w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko - to projekt o wartości ponad 3,5 mld zł.

-Latem w Puławach zakończą się prace na czterech stacjach i przystankach: Puławy, Puławy Miasto, Puławy Chemia, Puławy Azoty. Dla turystów to lepszy dostęp do atrakcji miasta, a dla mieszkańców wygodniejsze dojazdy do pracy mówi Mirosław Siemieniec rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Zakończyły się prace na przystanku Puławy Miasto. Od października pasażerowie korzystają z pierwszej części (krawędzi) peronu, który wyposażony jest w szeroką wiatę, ławki i gabloty informacyjne.

Są udogodnienia dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się oraz ścieżki prowadzące dla osób niewidomych i niedowidzących.

Na stacji Puławy pasażerowie mają dostępniejszy peron. Kończą się roboty na drugim. Zamontowano energooszczędne oświetlenie i ustawione są ławki, oraz przeszklona wiata.

Wykonawca pracuje przy części „towarowej”. Budowana jest rampa dla składów towarowych.

Na przystanku Puławy Chemia do pociągów można wsiadać z wyższego peronu nr 2, wygodniejszego, szczególnie dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Do dyspozycji pasażerów są ławki, wiata i tablice informacyjne.

Kończą się prace na sąsiednim peronie. Wkrótce pociągi osobowe znów zatrzymają się na przystanku Puławy Azoty. Dzięki temu będą dogodniejsze dojazdy m.in. do Zakładów Azotowych.

Kończy się wymiana torów i wzmacnianie nasypów. Wykonawca będzie montował sieć trakcyjną nad torami.

Na odcinku Dęblin – Lublin wybudowane są nowe perony m.in. w Sadurkach i Stasinie Polnym.
W Motyczu ustawiono nową, szeroką wiatę przy peronie nr 2. Podróżni mogą już korzystać z przejścia podziemnego pod torami, które wyposażono w pochylnie.

Nowe tory zamontowano na całej 70 km trasie. Na niektórych odcinkach montowana jest jeszcze sieć trakcyjna.

Wszystkie prace odbywają się przy jednotorowym ruchu pociągów. Przywrócenie dwutorowego ruchu na odcinku Dęblin – Lublin planowane jest w III kwartale tego roku.

od 7 lat
Wideo

Pismak przeciwko oszustom, uwaga na Instagram

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na pulawy.naszemiasto.pl Nasze Miasto