Premierowi towarzyszyli: minister infrastruktury Andrzej Adamczyk i p.o. Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad Jacek Gryga. Byli też politycy PiS: Lech Sprawka, Sylwester Tułajew i Marek Suski, a także wojewoda lubelski Przemysław Czarnek
Mateusz Morawiecki otwierając nowy odcinek drogi odniósł się do sztandarowego projektu PiS. - Tak jak programem 500 plus przywróciliśmy godność rodzinom, tak strategicznym programem drogowym chcemy przyciągnąć zaniedbane gminy i powiaty do życia gospodarczego - mówił zaznaczając, że Lubelszczyzna będzie wielkim placem budowy za sprawą budowy kolejnych dróg ekspresowych.
- Za naszych poprzedników na Lubelszczyźnie było najmniej inwestycji. My chcemy zmienić tę sytuację i oferujemy sześć razy więcej inwestycji w drogi lokalne, samorządowe, gminne i powiatowe - dodał Morawiecki i zapewnił, że jego słowa mają realne pokrycie w specjalnym, państwowym funduszu, którego szczegóły zostaną ujawnione we wrześniu.
To właśnie jesień według Morawieckiego stanowi okres kluczowy. - Liczymy, że po jesiennych wyborach będziemy mieć w samorządzie godnego partnera - powiedział szef rządu.
Obwodnica Puław była planowana od lat. I etap tej drogi wraz z nowym mostem na Wiśle (swego czasu największa taka łukowa konstrukcja w Polsce) został otwarty 11 lipca 2008 roku. Obwodnica Puław jednak nie była dopięta. Droga prowadziła od miejscowości Zarzecze do skrzyżowania z ul. Tysiąclecia Państwa Polskiego. To sprawiało, że tiry kursujące na Mazowsze musiały wjechać na krótki odcinek ulicy w Puławach. Teraz sytuacja się zmieniła. Kierowcy mogą ominąć miasto zjeżdżając z drogi krajowej nr 17 wprost na obwodnicę.
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?