Wybudowanie ścieżek rowerowych było możliwe dzięki projektom unijnym. Pierwszy objął modernizację trasy tramwajowej, ale też przebudowę dróg w centrum miasta uwzględniającą m.in. wspólne przystanki tramwajowo-autobusowe. Drugi skupiał zadania związane z działalnością MZK: prace w bazie, zakup pojazdów itp. Ujęte w nim działania dotyczyły jednak również komunikacji rowerowej. W mieście praktycznie pozbawionym wcześniej odpowiedniej infrastruktury powstały ciągi pozwalające na dojazd do ważnych węzłów z innymi środkami transportu, w tym tych położonych w centrum.
Część dróg dla rowerów, ciągów pieszo-rowerowych i chodników powstała wzdłuż drogi wojewódzkiej, a więc odcinka zarządzanego przez samorząd regionalny, a nie miejski. – Dotyczy to ul. Łaskiej od skrzyżowania z Zamkową do 15. Pułku Piechoty Wilków i ul. Partyzanckiej od Widzewskiej do gen. Sikorskiego – informuje Wydział Prasowy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego. Łączna długość obu fragmentów to ok. 3 km.
Są środki na pięcioletni okres trwałości
Aby umożliwić realizację robót, w 2022 r. samorządy miejski i regionalny zawarły porozumienie o powierzeniu Pabianicom zarządu nad nowo powstałą infrastrukturą. – Ze względu na pięcioletni tzw. okres trwałości projektu zobowiązaliśmy się do przekazania miastu Pabianice zadania polegającego na bieżącym i zimowym utrzymaniu dróg rowerowych, dróg dla pieszych oraz pieszo-rowerowych – wskazują służby prasowe marszałka. Teraz decyzją radnych region przeznaczył na ten cel środki finansowe.
Miasto ma otrzymywać ok. 61 tys. zł rocznie. – Przekazanie zadania będzie obejmowało okres do 31 grudnia 2028 r. – usłyszeliśmy w UMWŁ. Łącznie Pabianice pozyskają na ten cel nieco ponad 300 tys. zł.
Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?