- Średnia wieku pracowników kolei to ok. 50 lat - stwierdza Zbigniew Szafrański, prezes PKP PLK. - Już odczuwamy brak specjalistów od infrastruktury, urządzeń sterowania ruchem, maszynistów, za chwilę zabraknie dyżurnych ruchu.
Potwierdzają to wyniki analizy potrzeb rynku pracy w Łodzi i regionie na najbliższe lata, przeprowadzonej w Łódzkim Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego. A Zespół Szkół Kolejowych, który mieścił się przy ul. Kopernika 41, zniknął z mapy edukacyjnej miasta w 2002 roku. Pomysł reaktywacji tego kierunku związany jest bezpośrednio z nową inwestycją, czyli dworcem i węzłem multimodalnym na przyszłej trasie kolei dużych prędkości z Warszawy przez Łódź do Poznania i Wrocławia.
Nabór do dwóch klas kolejowych odbywać się będzie dokładnie tak samo, jak do wszystkich innych szkół ponadgimnazjalnych w Łodzi - w systemie elektronicznym.
- Chcielibyśmy przyjąć 60-64 uczniów - zapowiada Małgorzata Joniuk-Piątkowska, dyrektor ZSP 5. - Dzięki współpracy z PKP PLK SA możemy zapewnić młodzieży praktyki zawodowe, wyposażyć pracownie w pomoce dydaktyczne.
PKP PLK SA obiecuje też najlepszym uczniom stypendia - już po I semestrze po 300 zł brutto miesięcznie, a w kolejnych latach - 350, 400 i 500 zł.
- Oczywiście fundując je liczymy, że absolwenci zostaną naszymi pracownikami - dodaje Z. Szafrański. - Technik zaraz po szkole może liczyć na wynagrodzenie ok. 2800 zł brutto miesięcznie.
Ma też otwartą drogę dalszego kształcenia na studiach.
Pensja minimalna 2024
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?