Podstawowym założeniem tej klasy jest stworzenie każdemu uczniowi optymalnych warunków rozwoju zarówno w sferze procesów poznawczych i intelektualnych, jak również w sferze emocjonalno-społecznej. W związku z powstaniem tych klas budynek szkoły wymagał modernizacji podyktowanymi potrzebami uczniów.
W bieżącym roku została uruchomiona winda krzesełkowa. Stanowi ona kolejny etap przystosowania budynku szkoły dla osób niepełnosprawnych fizycznie.
Wcześniej w roku 2009 został uruchomiony na zewnątrz budynku zautomatyzowany podjazd. Obie windy to znaczące elementy całościowego programu modernizacji infrastruktury szkoły.
Główny cel adaptacji obiektu PG nr 1 to: niwelowanie barier architektonicznych oraz poprawa komfortu funkcjonowania w społeczności szkolnej niepełnosprawnych dzieci.
Dzięki windom uczniowie klas integracyjnych mający problemy z poruszaniem się mogą już bez przeszkód dostać się na drugie piętro. Znajduje się tam specjalnie dla nich przygotowana sala wyposażona w komputer z dostępem do Internetu, telewizor, materac, piłki oraz komputerowe i planszowe gry edukacyjne, układanki obrazkowe, itp.
W obecnym roku szkolnym z windy korzysta uczeń niepełnosprawny poruszający się na wózku. Zajęcia z uczniem prowadzone są z wykorzystaniem metod takich jak: ruch rozwijający wg. Weroniki Sherborne, kinezjologia edukacyjna, muzykoterapia.
Integracyjny charakter placówki wpływa na kształtowanie wśród uczniów postaw tolerancji, szacunku i akceptacji.
21 kwietnia II tura wyborów. Ciekawe pojedynki
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?