Uczniowie Szkoły Podstawowej nr 6 w Puławach mogli poznać świat osób niepełnosprawnych ruchowo, które uczyły nas jak dochodzić do celu i pokonywać szczyty własnych ograniczeń. Święto Integracji to czas niezwykły w naszej szkole, kiedy to uczniowie mogą w niecodzienny sposób poznać i doświadczyć jak wygląda świat osób, które zmagają się ze swoją niepełnosprawnością. Mogą również wyróżnić swoich kolegów i koleżanki za dokonania podejmowane z chęci budowania społecznej normalności, czyli integracji osób niepełnosprawnych z resztą społeczeństwa. Co roku bowiem z każdej z klas wybierają Przyjaciela Integracji. Zaszczytne miano Przyjaciela Integracji 2015 wśród nauczycieli Kapituła przyznała pani Irenie Woroń.
Spośród rodziców tytułem Przyjaciela Integracji uhonorowano tatę niepełnosprawnego ruchowo ucznia naszej szkoły.
A jak obchodzono Dni Integracji 2015?
W tym roku uczniowie klas 4 – 6 uczestniczyli w niecodziennej lekcji, podczas której oglądali dwa krótkie filmy pt. „Zobacz we mnie człowieka” i „Człowiek bez rąk i nóg”. Potem mogli porozmawiać z naszym gościem, który swoim przykładem przybliżył nam życie osób niepełnosprawnych ruchowo. Uczniowie mieli okazję poznać codzienne życie z jego trudnościami. I może niejeden z nas się zawstydził gdy pomyślał jak często nam zdrowym zdarza się pielęgnować swoje „misie”, czyli „tego nie chce misie” i „tamtego też misie nie chce”.
Uczniowie klas 0 – III uczestniczyli w Inter-olimpiadzie. W poszczególnych konkurencjach w jakich startowali uczniowie nie można było używać rąk lub nóg. A miały za zadanie uzmysłowić jak trudno jest radzić sobie wtedy w życiu.
W ramach Inter – olimpiady rozegrano również turniej szachowy. Jest to dyscyplina, w której nie potrzebne są ani ręce, ani nogi, za to przydaje się mądra głowa, bo szachy to trudna dyscyplina, wymagająca wielkiego wysiłku … intelektualnego.
Tradycją naszego święta są również konkursy. Jednym z nich był konkurs poetycki, zorganizowany pod hasłem: „Zobacz we mnie człowieka”. Dzięki wierszom naszych uczniów chcieliśmy przybliżyć życie i codzienność osób niepełnosprawnych ruchowo, ich zmagania z szarą rzeczywistością, ich sukcesy i porażki, ułamek życia codziennego.
W wierszach znalazły się rozważania na ten temat, że w każdym człowieku jest dobro i serce tak potrzebne każdemu z nas.
W tym roku nie tylko ci co czują w sobie talent poetycki, ale również ci, co lepiej czują się w prozie mogli zaprezentować swoje umiejętności. Zadaniem uczniów było przybliżenie sylwetki znanej osoby niepełnosprawnej ruchowo. Mieli pokazać, że osoby niepełnosprawne mogą normalnie funkcjonować w społeczeństwie, realizować swoje zainteresowania i pasje, uczyć się i pracować. Mieli udowodnić, że mimo ograniczeń ruchowych można cieszyć się życiem i w pełni z niego korzystać. Uczestnictwo w tym konkursie miało również ćwiczyć umiejętność korzystania z różnych informacji np. Internetu, mediów, prasy.
Wszyscy uczniowie naszej szkoły zostali również zaproszeni do udziału w konkursie fotograficznym pod hasłem „To jest moje miejsce”. Chcieliśmy, aby zrobili ze swoich telefonów dobry użytek i by oko za pomocą obiektywu aparatu uchwyciło miejsca, w których mogą się rozwijać, zaspakajać swoje potrzeby i korzystać z radości życia osoby z niepełnosprawnością ruchową. Miały to być takie propozycje gdzie będziemy mogli zaprowadzić kolegów lub polecić je znajomym!
Nie obyło się również bez konkursu plastycznego w którym to uczniowie klas 0-III mieli za zadanie pokazać: Co zrobić aby życie osób niepełnosprawnych było łatwiejsze i jak możemy okazać im dobro i serce.
Pensja minimalna 2024
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?