Młodzież z Puław stworzyła interaktywne oprogramowanie do nauki języka obcego (ROZMOWA)

krZaktualizowano 
Młodzież z Puław stworzyła interaktywne oprogramowanie do nauki języka obcego
Młodzież z Puław stworzyła interaktywne oprogramowanie do nauki języka obcego Sean O'Connor
Dziewięciu nastolatków, uczniów szkoły języka angielskiego ABC School of English w Puławach zaprezentowało w warszawskim Startberry - przestrzeni dla startupów - stworzone przez siebie interaktywne oprogramowanie edukacyjne na bazie gry Minecraft. Rozmawialiśmy z Sean O'Connor z ABC School of English, który jest opiekunem grupy nastolatków.

Skąd zrodził się pomysł, by stworzyć interaktywny program edukacyjny i dlaczego na bazie gry komputerowej?

Z doświadczenia wiem, że jeśli chcemy uczyć dzieci i młodzież to musimy wejść w świat którym żyją. Miałem 8-letnią przerwę w pracy zawodowej. Kiedy po takim czasie wróciłem do pracy z dziećmi młodzieżą zastanawiałem się jak ich zainteresować? Przez te lata wiele się zmieniło. Postanowiłem na pierwsze zajęcia przynieść gry i w ten sposób zaciekawić moich słuchaczy. Jeden z uczniów uwielbiał grać w Minecrafta, był doświadczonym, kilkuletnim graczem i zaraził nas wszystkich. Wtedy razem z dzieciakami wpadliśmy na pomysł stworzenia wirtualnego odbicia naszej szkolnej rzeczywistości w której gracz ma okazję szlifowania swoich kompetencji językowych z angielskiego za pomocą gry komputerowej.

Od marzenia, pomysłu do realizacji. Jak przebiegał proces powstania oprogramowania i co dalej?

Prawie czterdziestoosobowa grupa młodzieży oraz specjalistów z dziedziny wirtualnej rzeczywistości, z Laboratorium Mieszanych Rzeczywistości w Startberry przez kilka miesięcy pracowała nad projektem.Wspólnie stworzyli oprogramowanie oparte na trzech mapach inspirowanych słynnymi filmami Disneya: Alicją w Krainie Czarów, Królem Lwem i Piotrusiem Panem. W czasie gry uczestnicy stają przed kolejnymi zadaniami z zakresu gramatyki angielskiej, czytania i słuchania ze zrozumieniem.Dopóki nie sprosta się wyzwaniu, nie można ruszyć dalej. Kluczem jest koncentracja i motywacja Dziewiątka wybranych uczniów otrzymała możliwość zaprezentowania efektów pracy na otwartej konferencji, w której wzięli również udział przedstawiciele Microsoftu, Hewlett Packard oraz największych wydawnictw edukacyjnych do nauki języka angielskiego. Firmy są zainteresowane tym, by w przyszłości wdrożyć ten program w szkołach na całym świecie.

polecane: FLESZ: Ekologia na co dzień: 6 mitów, w które wierzymy

Materiał oryginalny: Młodzież z Puław stworzyła interaktywne oprogramowanie do nauki języka obcego (ROZMOWA) - Puławy Nasze Miasto

Komentarze 2

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.
x
xxx

Brawo

zgłoś
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3