Akcja ma na celu zachęcenie konsumentów nie tylko do brania paragonów, jak to miało miejsce w latach poprzednich, lecz także do sprawdzania prawidłowości paragonów wydawanych z kas fiskalnych.
Zdarza się, że obok paragonów fiskalnych, które są dowodem zakupu i podstawą reklamacji, sprzedawcy wystawiają też paragony niefiskalne, które nie powinny być przekazane kupującemu jako dowód zakupu.
Konsumenci otrzymują paragony i mają możliwość ich zweryfikowania, tzn. sprawdzenia, czy wartość podatku, która z reguły jest pobierana od konsumenta, jest faktycznie ujawniona na prawidłowym, fiskalnym paragonie.
Pamiętajmy, że to konsument płaci podatek w cenie towaru lub usługi. Niewydanie paragonu lub wydanie paragonu, ale niefiskalnego powoduje, że zapłacony przez konsumenta podatek nie zawsze trafia do budżetu, a niejednokrotnie do „kieszeni" nieuczciwego sprzedawcy.
Akcja tym samym wspiera przedsiębiorców, którzy uczciwie funkcjonują na rynku, służy rozwijaniu postaw uczciwej i równej konkurencji, eliminując z rzeczywistości gospodarczej nieuczciwe zachowania sprzedawców oraz szarą strefę
Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?